Ako schudnúť, zlepšiť spánok a mať viac energie?

Máte nekvalitný spánok, ste v strese, cítite často únavu a nadbytočné kilá nejdú dole?

Tu je najčastejší problém …

Vitamíny a minerály

Popravde nikdy som sa im nejak moc nevenovala ani v súťažnom období, čo bola veľká chyba! Prehliadala som všetky signály tela, ktoré nasvedčovali že ide o deficity, ale za to som riešila doplnky výživy ako proteín, kreatín, aby to hlavne bolo vidieť navonok (svaly, sila, objem). Opäť ďalšia chyba! No čo už, učím sa len na vlastných chybách. 

Prvoradé sú (a vždy boli) vitamíny a minerály. Z vlastnej skúsenosti vám môžem potvrdiť, že ak nemáte vyriešené základné deficity vitamínov a minerálov, tak akékoľvek ďalšie doplnky výživy budú iba náplasťou a nie skutočným riešením problému. A to aj za predpokladu, že do doplnkov investujete stovky eur. Aj preto vám tu dávam tento článok lebo niektoré sa ma pýtate aký proteín je dobrý.

Preto by vás vždy prioritne malo zaujímať to, či máte dostatočný príjem kľúčových vitamínov a minerálov a až potom (ak máte chuť a rozpočet) sa môžete rozhliadať po ďalších veciach.

Vitamíny a minerály majú obrovský význam na správny rozvoj kostry, lebky a prevenciu pred rôznymi civilizačnými ochoreniami ako napr. astma alebo autizmus.

Vitamíny a minerály sú dôležité nie len pre zabezpečenie základných telesných funkcii ako je správny chod imunitného systému alebo detoxikácia. Vitamíny a minerály vám dokážu pomôcť s rôznymi problémami ako je strata svalovej hmoty vplyvom nedostatočnej regenerácie, vypadávanie vlasov, zlý stav pokožky a nechtov, únava, syndróm vyhorenia alebo pretrénovanie, zlý spánok a podobne. (Aj týmto všetkým  som si prešla).

Skrátka vitamíny a minerály sú základ, bez ktorého nepostavíte žiadny dom!

Najčastejšie vitamínové a minerálové deficity

Problémom dnešnej modernej doby je však to, že týchto základov (minerály, vitamíny) máme čoraz menej.

Kvalita pôdy išla rapídne dolu a s tým súvisí aj to, že obsah vitamínov a minerálov v potravinách je minimálny. Ak ešte stále veríte tomu, že všetko potrebné dostanete z potravy, zamyslite sa a nájdite si rozbory, ktoré hovoria napríklad aj o tom, že jedno jablko v minulosti bolo nutrične bohaté rovnako, ako desiatky jabĺk súčasnosti.

Stres, ktorý nás okráda o potrebné vitamíny a minerály je bežnou súčasťou našich životov. Patrí sem aj fyzický stres (tréning).

Nekvalitné stravovanie zvyšuje nároky tela na vitamíny a minerály.

Toto sú najčastejšie deficity:

Vitamín D3

Vitamín D3 v podstate nie je ani vitamín, ale hormón. Tak či tak ide o vecičku, ktorá reguluje v tele množstvo procesov – od hormonálnej rovnováhy, cez spánok až po imunitu.

??? Ako zistím, že mám deficit: hormonálne problémy (nepravidelný, bolestivý cyklus, problémy s erekciou a libidom, strata svalovej hmoty), problémy s imunitným systémom (častá chorobnosť), kožné problémy (ekzémy, zlý stav pokožky), slabé nechty, vypadávanie vlasov, depresia, neschopnosť ráno vstať, nedostatok energie počas dňa, slabé kosti, bolesti kĺbov, astma

Vitamín K2

??? Ako zistím, že mám deficit: hormonálne problémy (nepravidelný, bolestivý cyklus, problémy s erekciou a libidom, strata svalovej hmoty), problémy s imunitným systémom (častá chorobnosť), slabé kosti, bolesti kĺbov, nedostatok vápnika v kostiach a zuboch, usádzanie vápnika v cievach a v kĺbových chrupavkách

Vitamín A

??? Ako zistím, že mám deficit: problémy so zrakom (suché oči, farbosleposť, zápaly spojiviek, problémy s adaptáciou na tmu), kožné problémy (suchá koža, akné, svrbenie a popraskaná koža, kožné infekcie), suché vlasy, neplodnosť

Vitamíny skupiny B

??? Ako zistím, že mám deficit: problémy s energiou počas dňa, neschopnosť sústrediť sa, neschopnosť relaxovať, zlý spánok, nedostatočná hĺbka spánku, problémy s pamäťou a vizuálnou predstavivosťou, kvasinkové ochorenia (kandida), problémy s detoxikáciou, popraskané kútiky úst, herpes, nedostatočná chuť do jedla, problémy s nervovým systémom, tmavé miesta pod očami, ekzémy, akné, lupiny, mastná pokožka a vlasy

Magnézium

??? Ako zistím, že mám deficit: neustála únava počas dňa, neschopnosť naberať svalovú hmotu, zlá regenerácia, dlhé zaspávanie (čokoľvek dlhšie ako 10 minút), zlá hĺbka spánku (neustále budenie počas noci), ranná únava, nedostatok energie na bežné denné činnosti, neovládateľná chuť na sladké a zmeny nálad, problémy s krvným tlakom, depresia, hormonálne problémy (nepravidelný, bolestivý cyklus, problémy s erekciou a libidom, strata svalovej hmoty), problémy na úrovni nervového systému, problémy s detoxikáciou, kardiovaskulárne ochorenia, slabé kosti, zubný kaz, astma, migrény, kŕče, problémy so štítnou žľazou, problémy s príjmom potravy (anorexia, bulímia)

Ako vidíte, vitamínové a minerálové deficity ovplyvňujú extrémne množstvo problémov, ktoré možno trápia aj vás.

Na začiatok by som odporúčala mať:

kvalitné magnézium a

vitamín D3 

a až potom by som riešila ďalej. 

Veronika FitArt

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Scroll to Top